Spolupráce s firmami ve svatební branži

Napadlo vás někdy, že by bylo možné být více vidět díky spolupráci s firmami, které vám nekonkurují, ale mají zcela stejný typ zákazníků (nevěsty a ženichy)? Jenže když hledáte partnery pro spolupráci sami, je to časově velmi náročné a navíc jen málokdo chápe hodnotu spolupráce. Přitom nejúspěšnější firmy jsou nejvíce vidět právě díky tomu, že na jejich stránky odkazuje nejvíce relevantních webů a tedy se zobrazují na Googlu a na Seznamu nahoře.

Win-win strategie ve svatebním průmyslu

Všichni vědí, co je win-win strategie. Ale jak ji uplatnit v praxi? Najít partnery pro spolupráci je náročné. Jak jim v několika větách vysvětlit, že mohou díky spolupráci dostat své webové stránky nahoru na Googlu i na Seznamu, aniž by museli za to platit horentní sumy? Tomu nikdo, kdo neví jak funguje organické vyhledávání neuvěří. Převládá mylné přesvědčení, že za vysoké pozice ve výsledcích vyhledávání se musí platit. Ale když se zeptáte, komu a kolik, tito lidé netuší anebo si pletou vysoké pozice s placenou reklamou (PPC).

Představa, že si lze zajistit vysoké pozice v organickém vyhledávání na Googlu zaplacením odkazů, je také mylná. Google odkazy z placených odkazových farem pozná a tedy nijak ke zlepšení pozic nepřispějí. Co však funguje dobře, jsou např. odkazy z článků, které jsou umístěné na stránkách, kde se vyskytují klíčová slova týkající se svateb. Toto jsou relevantní odkazy, které Google podporuje. Proč to Google dělá? Protože pro Google je tím nejdůležitějším, aby jeho uživatelé byli maximálně spokojení s výsledky vyhledávání. Jde mu o kvalitu. Placená reklama kvalitu deformuje. Organické vyhledávání bývá vždy o trochu kvalitnější a uživatelé to snadno poznají (i proto klikají na placenou reklamu mnohem méně).

Skutečně je lepší místo spolupráce raději platit PPC reklamy (Adwords, Sklik, Facebook …)? PPC je ve výsledku mnohem nákladnější, než strategie partnerské spolupráce. Nelze však popřít skutečnost, že má placená reklama narozdíl od té neplacené okamžitý účinek. Budujete-li však svojí firmu s dlouhodobější vizí, potom už víte, že okamžitý účinek není to, co by mohlo zajistit dlouhodobý úspěch.

Možnost provázat marketingové aktivity s aktivitami jiných firem minimalizuje náklady na propagaci. Pomůžeme Vám najít partnery, což z dlouhodobého hlediska přispěje ke zlepšování pozic vašich stránek ve vyhledávačích. Jak se lze zapojit? K tomu stačí mít na svých stránkách blog a poptat u nás jaké jsou aktuální možnosti zapojení do svatební odkazové sítě.