Největší návštěvnost webových stránek je z organického vyhledávání. Jde o nejosvědčenější způsob jak najít rychle cokoliv. Pro uživatele je výsledek z organického vyhledávání navíc i důvěryhodnější, protože nejde o podstrčenou reklamu jako v případě PPC. Návštěvnost z vyhledávačů se pohybuje kolem 60%. Zajistit vysoké pozice ve vyhledávačích lze jen díky SEO a kvalitním zpětným odkazům.
Zdroj: searchenginewatch.com
Ze statistik je zřejmé, že organické vyhledávání má mnohem větší vliv na návštěvnost, než všechny ostatní zdroje dohromady! Logicky z toho vyplývá, že kdo neinvestuje do získání vysokých pozic na Googlu, nemůže dosahovat významnějšího zisku.
Nižší návštěvnost z ostatních zdrojů však neznamená, že je například zbytečné působit na sociálních sítích nebo se zabývat placenou reklamou (PPC). Odkazy z příspěvků na sociálních sítích (Facebook, Instagram, Pinterest …) mají vliv na návštěvnost. Pokud někdo denně dodává kvalitní obsah na sociální média, potom je i procento návštěvnosti z těchto webů vyšší než v grafu uvedená 2%.
PPC může být úspěšně používána zejména v případě, kdy odhalíte zanedbaná klíčová slova, kterým jste nevěnovali pozornost a bude trvat dlouho, než bude možné dostat web v organickém vyhledávání nahoru i na tato klíčová slova.
Z grafu je především zřejmé, čemu je nutné dát největší prioritu. Tedy alespoň pokud chcete vydělávat a podnikání není pro vás jen volnočasovou aktivitou.
Na začátku doporučujeme provést analýzu webu, určit cíle, prozkoumat cílovou skupinu, prostudovat data v Google Analytics. Zároveň se podíváme jak je na tom web po technické stránce. Chyby odhalí k tomu určený software. Vy se rozhodnete, zda je zadáte k opravení autorům webu nebo to necháte na nás. Prozkoumáme také Vaší konkurenci a kde mají nejhodnotnější odkazy.
Hloubková analýza klíčových slov je smysluplná zejména v případech, kdy máte mnohem širší záběr než třeba jen „svatební šaty“ nebo „svatební fotograf“. Ovšem i v případě, kdy je vaše specializace takto úzká, je dobré provést alespoň základní analýzu, díky které lze odhalit fráze z více slov, které jsou vyhledávané a mohou přinést zákaznice (např. „krajkové svatební šaty“, „krátké svatební šaty“, apod.).
Technická analýza spočívá v odhalení slabin webu, které mohou mít vliv na hodnocení ze strany vyhledávačů. Lze také odhalit problematická místa z pohledu uživatelů (např. problémy se zobrazováním na mobilu).
Úpravy na základě našich doporučení můžete svěřit buď dodavateli vašich stránek, provést si je sami nebo to zadat nám. Po provedení úprav uděláme ještě kontrolní technickou analýzu.
Odkazový profil je soubor všech webů, které na vaše stránky odkazují. Čím kvalitnější odkazy (z webů souvisejících se svatbami + navštěvované), tím lépe jsou potom hodnoceny vaše stránky a o to výše se zobrazují na Googlu a na Seznamu.
Budování odkazového profilu je to hlavní, čím lze předstihnout konkurenci.
Odkazy se vkládají do článků se svatební tématikou. Souhrnně se tyto činnosti nazývají copywriting a linkbuilding. Nejnáročnější je vyjednávání s majiteli webů, protože jen málokdo tomu rozumí natolik, aby pochopil jak vysokou hodnotu má spolupráce.
Pomocí různých analytických nástrojů sledujeme průběžně zda vše probíhá podle plánu. Výsledky šetření předáváme v digitální nebo v tištěné podobě. Řadě údajů lze porozumět na první pohled (grafy), u jiných obdržíte i podrobné vysvětlení.
Do našeho hledáčku se dostávají nejen klíčová slova, ale i stránky konkurence. Díky špičkovým softwarovým nástrojům zjistíme na co se konkurence zaměřuje, kde jsou mezery a čemu by se vyplatilo věnovat nejvíce.
Cíle veškerého marketingového snažení musí mít konkrétní podobu. Nelze si dát za cíl zdvojnásobení obratu nebo něco podobně rozvláčného. Cíle definujeme jako jednotlivé milníky k dosažení očekávaných výsledků.
Jsou-li jasně definovány cíle, následuje sestavení co nejekonomičtějších postupů, jak bude cílů dosaženo.
Klientům dodáváme přehledné zprávy o průběhu kampaní. Nejdůležitější jsou výsledky. Ty jsou patrné díky srovnávání s předchozími obdobími.
Je rozdíl svěřit marketing běžné SEO agentuře
a svěřit jej digitální marketingové agentuře specializované na svatby.
Jen agentura orientovaná na svatební průmysl může zajistit to nejdůležitější
a sice zprostředkování výměny článků s odkazy se svatebními weby.
Tato práce nás velmi baví a naplňuje i když je psychicky velmi náročná.
Majitelé svatebních webů se totiž o digitální marketing příliš nezajímají,
což má za následek nízké povědomí o tom, jak se dostávají webové stránky
na výsluní vyhledávačů a před zraky potenciálních zákazníků.
Navazování spolupráce je z důvodu slabého povědomí
na této práci nejnáročnější.
Něvěsty dobře známe, protože jsme s nimi v přímém kontaktu
(skrze svatební služby) již od roku 2004. Víme co chtějí, jak to hledají
a jak je přimět poptat služby nebo objednat.
Možná už vás napadlo, že by mohla nastat situace, kdy kromě vás by chtěla od nás stejné služby i vaše hlavní konkurence.
Něco takového se samozřejmě může stát.
Konkurence ale není nic špatného. Bez konkurence je pro většinu firem obtížné tvořit perfektní produkty.
Nicméně vnímáte-li to jinak, je možné u nás objednat i určitý stupeň exkluzivity. Nelze sice zajistit monopol, protože by to bylo v rozporu s naší filozofií, ovšem lze se domluvit na upřednostňování. Objednáte-li naše služby dříve než vaše konkurence, jste oproti konkurenci automaticky ve výhodě.
Náklady na SEO a linkbuilding jsou z dlouhodobého hlediska vždy nižší než náklady na PPC. Jediným ekonomickým důvodem proč upřednostnit PPC jsou okamžité výsledky. V PPC jde kampaň optimalizovat za pár hodin a výsledky jsou druhý den. Oproti tomu SEO a linkbuilding přinese výsledky nejdříve za čtyři až deset měsíců a i když jsou náklady 8x nižší, řadu firem od optimalizace odradí zejména nejistota ve výběru agentury (většinou přímo se svatební oblastí nemají žádné zkušenosti a tedy ani žádné relevantní kontakty) a především – přínos se objeví až za delší dobu. Firmy, které se orientují hlavně na budoucnost a dlouhodobou prosperitu, chtějí přirozeně co nejvyšší pozice v organickém vyhledávání. PPC u nich díky zkušenostem hraje už jen podružnou roli.
Jestliže v PPC je cena za proklik 10 Kč, potom hodnota prokliku v organickém vyhledávání je 10 Kč a více. Přijde-li přes PPC denně 10 uživatelů za 100 Kč, přes organické vyhledávání jich bude 80 a více v hodnotě 800 Kč a více. Hodnota organického vyhledávání je potom 24000 Kč/měsíčně. Náklady se však pohybují od 3000 Kč měsíčně (v závislosti na síle konkurence).