Jaký význam má účast na svatebním veletrhu ve srovnání s online marketingem?

Možná vám také chodí nabídky od provozovatelů svatebních veletrhů. Jít na veletrh nebo ne? Vyplatí se to? Abyste věděli na 100%, zda se investice (času a peněz) do účasti na svatebním veletrhu vyplatí, není jiná cesta než se dobře připravit a zúčastnit se. Nicméně pro určitou hrubou představu se můžete podívat, jaký vliv má svatební veletrh pro jednu firmu, která získává zákazníky běžně pouze přes online marketing.

Tohoto konkrétního svatebního veletrhu se v roce 2018 zúčastnilo 3500 návštěvníků. Minimální nutné náklady pro účast byly ve výši 8 000 Kč. Provozní náklady 4 000 Kč. Celkem 12 000 Kč.

Z návštěvnosti webu vyplynulo, že na web vystavovatele v době veletrhu přišlo celkem 1500 návštěvníků nad rámec běžné návštěvnosti webu. Cena za jeden „veletržní proklik“ vyšla na 8 Kč.

zvýšení návštěvnosti svatby

Množství konverzí ve stejném období:

zvýšení konverzí

Počet konverzí tato zvýšená návštěvnost však nijak neovlivnila. Aby bylo možné vyhodnotit skutečnou návratnost investice do veletrhu, nelze vycházet z dat webové analytiky. Ta říká jasně, že veletrh neměl žádný přínos. Musíte místo toho připravit fyzický nástroj pro měření – tím bývá například letáček se slevovým kódem. Díky slevovému kódu máte přesnou zpětnou vazbu a jedině tímto způsobem můžete zjistit, zda se veletrhu zúčastnit vyplatí či nikoliv.
Ze zkušeností našich klientů vyplývá, že když máte velmi kvalitní žádaný produkt, potom účast na veletrhu může přinést zvýšení zisku, nebo tím alespoň nevzniknou žádné ztráty.

Z výše uvedených grafů je zřejmé, že veletrh, byť by se jednalo o největší a nejnavštěvovanější svatební veletrh, má ve srovnání s online marketingem jen zcela mizivý vliv nebo možná dokonce nulový vliv na konverze. Prodáváte-li snubní prsteny, bude situace jiná, než když prodáváte například svatební oznámení.