E-mailový marketing

Ať nevěsty neutečou jinam

Jaký efekt má zasílání e-mailů?

V běžném e-shopu může tvořit e-mailový marketing až 60% obratu (zdroj). U nevěst je vše ale trochu jinak. Zde slouží pro udržení zájmu a vybudování důvěry. E-maily se zasílají do doby, než objedná. Je zřejmé, že čím blíže je termín svatby, tím vyšší je nervozita nevěsty. E-mail marketing pracuje nejen s informacemi, ale především s emocemi.
Nevěsta si e-maily objedná přihlášením do newsletteru. Vymyslíme strategii jak navnadit a strategii jaký obsah zasílat a jak často. Cílem je vybudovat důvěru a nenásilně prostřednictvím emocí přimět nevěstu ke konverzi.

Z asílání e-mailů je často chybně zaměňováno se spamováním. E-mailový marketing však pracuje výhradně s kontakty, které se zasíláním zpráv souhlasily. Nejedná se o nevyžádanou poštu.
Souhlas se zasíláním se většinou získává při nákupu v e-shopu, kdy zákazník zaškrtne políčko ve formuláři. Standardní e-shopy zasílají novinky především stávajícím zákazníkům. Náklady na tento druh reklamy jsou minimální a efekt maximální. Některé zdroje uvádí, že jedna investovaná koruna do vedení e-mailových kampaní přináší až 40 korun v tržbách.
Má však smysl e-mailový marketing i ve svatebním průmyslu? Vždyť první nákup je téměř vždy zároveň i posledním! A je tomu tak i v případech, kdy je nevěsta maximálně spokojená a v sedmém nebi.

Zde je potřeba si uvědomit, že nevěsty se připravují na svatbu mnoho měsíců dopředu. V naší branži nelze získávat kontakt až po provedení objednávky. To už je pozdě. Musíme nevěstu k přihlášení nějak navnadit už při první návštěvě stránek. Pokud se však zadaří, konverze je mnohem pravděpodobnější, než v případě běžných e-shopů, kde je přihlášení k novinkám často uskutečněno omylem (protože musíte zaškrtávat souhlas s obchodnímim podmínkami).

Nevěsty lze přimět k přihlášení různými způsoby:

  1. soutěž
  2. zaslání vzorků poštou
  3. připomenutí plánované cenové akce
  4. získání e-booku zdarma

Důležité je zajistit, aby k přihlášení nedocházelo automaticky, ale vždy vědomým zaškrtnutím políčka ve formuláři.

Proč se vyplatí e-mailový marketing i v našem podnikání?

Nevěsta u vás nakoupí sice jenom jednou v životě, ale aby k tomu došlo, je dobré si její zájem udržet. Každá nevěsta samozřejmě hledá to nejlepší. Objeví vaše stránky, rozhodne se pevně pro váš produkt, ale protože svatba je ještě daleko, za pár týdnů zapomene. V momentě, kdy už je svatba na spadnutí a zkrátka to už musí řešit, narazí náhodou na jiné stránky a tím vše končí. E-mailový marketing ve svatební branži se snaží předejít právě této běžné situaci.