Co znamená SEO

SEO dříve

SEO (Search Engine Optimization) z historických důvodů představovalo vše, co se týkalo posouvání webových stránek nahoru ve výsledcích organického vyhledávání (na Googlu a na Seznamu). Šlo o soubor technik, které pomáhaly dostat stránky nahoru před stránky zanedbané, nebo špatně odkazované.

Cílem optimalizace bylo zvýšení viditelnosti webových stránek ve vyhledávačích. Nic víc, nic míň.
A protože vyhledávače nebyly ještě moc dokonalé, docházelo ve značné míře k vytváření ohromného množství informačního odpadu v podobě katalogů (na které lidé nechodili), PR webů (na které lidé nechodili), odkazových farem …
Tradiční marketing byl v té době opomenutý. Nebyl důležitý, protože stačilo zajistit vysokou návštěvnost webových stránek. Webová analytika spočívala ve sledování návštěvnosti a klíčových slov. Jenže Google mezitím dospěl. Vydal řadu aktualizací vyhledávacího stroje a nasadil šikovnou umělou inteligenci. SEO coby soubor technik pro optimalizování stránek pro vyhledávače přestalo být tím hlavním.

Webová analytika není ani zdaleka jenom o sledování umístění na hlavní klíčová slova

SEO dnes

Dnes už se nedělá optimalizace pro vyhledávače jako něco hlavního. Google totiž není tím, pro koho se tvoří weby a obsah. Vše se nyní točí především kolem uživatelů. Tvoří se obsah pro uživatele a struktura webu se zpřehledňuje tak, aby uživatel co nejrychleji našel to, co hledá.
Google sleduje řadu indikátorů. Mezi nejvýznamnější patří CTR (Click Thru Rate), což je poměr [%] mezi celkovým počtem zobrazení záznamu a počtem prokliků. CTR naznačuje, jak dobře je formulován název stránky a popis. Jenže uživatel musí ještě po prokliknutí zůstat na stránkách a procházet obsah. Zda se dostal na tu pravou stránku naznačuje indikátor míry opuštění. Ideální případ (který nemůže nikdy nastat) by byl v případě, kdy všichni uživatelé po navštívení stránky prokliknou na další obsah této stránky, potom by míra opuštění byla 0%. Víme však, jak zajistit míru opuštění třeba jen 3%.

Parametrů interakce uživatelů se stránkami je více; stejně tak Google sleduje technické vlastnosti stránek, jako například dostupnost/výpadky, zobrazitelnost na různých zařízeních, srozumitelnost html značek pro vyhledávacího robota a především kvalitu odkazů směřujících na daný web.

 

SEO – zkratka, která při odkrytí všech souvislostí přestává mít jasný smysl

Kam vše směřuje?

Google se vždy na prvním místě zajímal o své uživatele. A bude tomu tak i nadále, protože na tom je postavený celý úspěch Googlu. Vyhledávače jako Seznam se již o uživatele tolik nezajímají a proto jdou ke dnu. Ještě před pár lety byl poměr Google v.s. Seznam přibližně 1:1. Dnes již má Google přes 70% a na Seznam zbývá stále méně a méně podílu na trhu. Není se čemu divit. Když hledáte na Googlu, máte hned relevatní výsledky vyhledávání. To se ani zdaleka nedá říci o Seznamu. Zde se situace rok od roku zhoršuje.

Budoucnost patří modernímu marketingu, který má ve hledáčku uživatele se stejnou péčí jako Google. SEO je pouze nepatrnou částí celého marketingového mixu. Přitom tradiční modely 4P, 7C apod. se nutně transformují v komplexní digitální soubor marketingových strategií. Společnost se mění v digitální společnost.

Dělat pouze SEO zdaleka nestačí. Je nutné řešit marketing jako celek. Tím hlavním je dnes kvalitní obsah, kvalitní odkazy, kvalitní technická řešení. Také z tohoto důvodu je již neefektivní snažit se řešit „SEO“ prostřednictvím agentur, které dělají „SEO“ obecně pro kohokoliv. Nastala doba specializace.
Dodavatel marketingových služeb pro firmu, která má zákaznice nevěsty (a ženichy) se musí specializovat na svatební průmysl, jinak nemá šanci zajistit kvalitní výsledky. Naše agentura je zaměřená výhradně na klienty podnikající ve svatebním průmyslu.

Online marketing

Co je to online marketing?
Jednoduše jde o proces zaměřený na identifikování a uspokojování potřeb zákazníka,
který se ve větší míře pohybuje na internetu.

Kde skončilo SEO?
SEO je stále zde, jenom není tím hlavním jako na začátku komerční éry internetu,
protože Google nejde obelstít. SEO je součástí online marketingu.